Ωρολόγιο Πρόγραμμα Τμημάτων (από 04-03-2024)

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Τμημάτων (από 04-03-2024)

(πατήστε πάνω στην εικόνα παρακάτω:)

Ωρολόγιο πρόγραμμα τμημάτων (από 04-03-2024)

Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ Κλασικού Αθλητισμού 2023-2024

  • Η ομάδα μας!

Το σχολείο μας συμμετείχε με επιτυχία στους Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ Κλασικού Αθλητισμού Γυμνασίων Ν. Πρέβεζας σχολικού έτους 2023-24. Οι μαθητές και μαθήτριές μας σημείωσαν αξιόλογες επιδόσεις, ενώ διακρίθηκαν ιδιαίτερα:

Ο Ραφαήλ Κασάρι της Γ’ Τάξης – 1η θέση στα 80 μ. αγοριών.
Ο Χρήστος Ισπόγλου της Γ’ Τάξης – 2η θεση στη σφαιροβολία αγοριών.
Η Μυρτώ Νόβα της Β’ Τάξης – 3η θέση στα 80 μ. κοριτσιών.
Ο Γεώργιος Τσενικλόγλου της Γ’ Τάξης – 4η θέση στα 80 μ. αγοριών.

Αξιέπαινη ήταν η συμμετοχή και των Χρήστου Σαρηγιαννίδη στη σφαιροβολία, Βασιλικής Βουλιστιώτη στα 80 μ. και Αντώνη Τσενικλόγλου στα 80 μ.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και τις επιτυχίες τους, καθώς και στην εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κα Μαρία Χαριτοπούλου!

Διδακτική επίσκεψη στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Πρέβεζας

  • Εργαστήριο Μηχανολογίας

Στο πλαίσιο των διδακτικών επισκέψεων για την ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών της Γ’ τάξης, που διοργανώνει το Γυμνάσιο Ζαλόγγου, την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 επισκεφθήκαμε το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πρέβεζας. Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης, συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς κα Χρυσαυγή Γκάρτζιου και κα Ίρις Χατζηλεμονιά, ενημερώθηκαν αρχικά από τον Διευθυντή και ομάδα μαθητών σχετικά με τη φοίτηση, τη δομή και το πλαίσιο λειτουργίας του ΕΠΑ.Λ., καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει (μαθήματα, τομείς και ειδικότητες, τίτλοι σπουδών, ανώτερες και ανώτατες σπουδές, Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας). Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στα εργαστήρια, όπου οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν τις προϋποθέσεις φοίτησης και τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης που εξασφαλίζουν οι προσφερόμενες ειδικότητες. Θερμές ευχαριστίες για τη φιλοξενία και την κατανοητή παρουσίαση της διαδικασίας φοίτησης προς τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Πρέβεζας.

Δράση «Πρώτες Βοήθειες για Παιδιά»

Στo πλαίσιo της «Ανάπτυξης – Υλοποίησης από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας σε Εθνικό επίπεδο από Μονάδες Υγείας αρμοδιότητας 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας για το σχολικό έτος 2023-2024», την Τρίτη 26-03-2024 υλοποιήθηκε το πρόγραμμα Πρόληψης Ατυχημάτων και συγκεκριμένα η Παρέμβαση Ι.5 : «Πρώτες Βοήθειες για Παιδιά» (Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού).
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τον κ. Δημήτριο Πανταζή, Διευθυντή Καρδιολογίας του Νοσοκομείου Πρέβεζας. Τον ευχαριστούμε θερμά για τη συνεισφορά του!

Εορτασμός 25ης Μαρτίου

Την Παρασκευή 22-03-2024 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για τον εορτασμό της επετείου της έναρξης της Επανάστασης του 1821 εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που σήμανε την απαρχή της αποτίναξης της οθωμανικής κυριαρχίας και οδήγησε σταδιακά στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, έπειτα από τις θυσίες χιλιάδων ηρώων και ηρωίδων.

Στην εκδήλωση, την οργάνωση της οποίας επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός κα Χρυσαυγή Γκάρτζιου, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας επεσήμαναν τα κυριότερα σημεία της ιστορικής επετείου, απήγγειλαν ποιήματα και παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση.

Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης

Την Πέμπτη 21-03-2024, οι εκπαιδευτικοί κα Ελένη Ρίζου και κ. Βασίλης Καλαμπόκας υλοποίησαν τη δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης». Οι μαθητές/τριες της Β’ και Γ τάξης’ κλήθηκαν να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης, επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.

Η δράση διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ), σε συνεργασία με το με το ΙΑΑΔΕΤ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το ελληνικό γραφείο της ESERO, καθώς και την έγκριση του ΥΠΑΙΘA. Βασικός στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

Επιμορφωτική συνάντηση με Σχολική Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης

Την Τετάρτη 20-03-2024, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Πρέβεζας, του 4ου Γυμνασίου Πρέβεζας και του Γυμνασίου Ζαλόγγου, έπειτα από πρόσκληση της Σχολικής Συμβούλου κας Σπυριδούλας Ευθυμίου, η οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων.

Η συνάντηση, που εντάσσεται στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, είχε θέμα: “Η βαρύτητα της γονεϊκής εμπλοκής στην εκπαίδευση του παιδιού: ενισχύοντας τη σχέση σχολείου και οικογένειας μέσα από συνεργατικές πρακτικές”.

Στη συνάντηση αναλύθηκαν η σημασία της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, τα διάφορα μοντέλα διαχείρισης αυτής της συνεργασίας, πρακτικές οργάνωσης ενημερωτικών συναντήσεων με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και έγιναν συζητήσεις όπου οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την εμπειρία τους και τους προβληματισμούς τους και αντάλλαξαν απόψεις.

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Στο πλαίσιο της «Ανάπτυξης – Υλοποίησης από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας σε Εθνικό επίπεδο από Μονάδες Υγείας αρμοδιότητας 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας για το σχολικό έτος 2023-2024», τη Δευτέρα 11-03-2024 υλοποιήθηκαν τα εξής προγράμματα για τις 3 τάξεις του σχολείου μας:

  • «Μεγαλώνω και αλλάζω! Τι μου συμβαίνει;»
  • «Σεξουαλική  αγωγή»

Η εφηβεία περιλαμβάνει σωματικές αλλαγές, αλλά σηματοδοτεί και συναισθηματικές, ψυχολογικές και κοινωνικές αλλαγές. Έτσι παρατηρούνται αλλαγές στις σχέσεις με γονείς και συνομήλικους και ανάπτυξη συναισθημάτων σχετικών με τη σεξουαλικότητα. Στις ενημερωτικές παρεμβάσεις παρουσιάστηκε πλούσιο υλικό σχετικό με την περιγραφή των αλλαγών, τη φροντίδα του εαυτού μας, τις συναισθηματικές αλλαγές και αλλαγές στις σχέσεις με γονείς και συνομηλίκους και πολλά άλλα σημαντικά θέματα που μπορεί να ανησυχούν τους/τις μαθητές/μαθήτριες της γυμνασιακής ηλικίας.

Ευχαριστούμε το επιστημονικό προσωπικό του Νοσοκομείου Πρέβεζας, την κα Δήμητρα Γεωργάκη και την κα Βασιλική Βλανταρίτη, που επισκέφτηκαν το σχολείο μας και υλοποίησαν τη δράση.

Τσικνοπέμπτη 2024 – Ευχαριστήριο μήνυμα

  • Τσικνοπέμπτη 2024 (07-03-2024)

Την Πέμπτη 7-3-2024 η σχολική μας κοινότητα γιόρτασε την Τσικνοπέμπτη με φαγητό, χαμόγελα και πολλά αστεία από τους μαθητές. Στην όμορφη γιορτή παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Πρέβεζας κ. Γεωργάκος  και ο Αντιδήμαρχος Ζαλόγγου κ. Σαργιάνογλου που συνέβαλε στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης. Σημαντικές ήταν επίσης οι χορηγίες από επαγγελματίες της περιοχής σε αναψυκτικά, σουβλάκια, λουκάνικα, ψωμί κ.λπ. Και φυσικά οι μπαμπάδες ανέλαβαν το σημαντικότερο έργο…

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Ζαλόγγου ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιώργο Σαριάνογλου που όποτε το σχολείο χρειάστηκε την υποστήριξή του και την προσφορά του, ήταν πάντα παρών ως Αντιδήμαρχος Ζαλόγγου, αλλά και προσωπικά, τον Μορφωτικό Εκπολιτιστικό Σύλλογο Αρχαγγέλου για την υποστήριξή του για τη διάχυση των καλών πρακτικών του σχολείου στην τοπική κοινότητα, τον κ. Δημήτρη Βασιλειάδη για την αμέριστη και διαρκή εθελοντική εργασία, την κα Παγώνα Βρεττού για την καλλιτεχνική και αισθητική της παρέμβαση, τον κ. Χαράλαμπο Κριτσωτάκη, τον κ. Δημήτρη Ακτσόγλου και τον κ. Αχιλλέα Καραμούτσιο για τις ιδιαίτερες προσφορές τους.

Ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο Σχολείο και τους γονείς/κηδεμόνες, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, έχει καταστεί μοχλός ευρύτερης δημιουργικότητας και ανάπτυξης του σχολείου μας. Είναι αξιέπαινη και έχει αποδειχθεί κομβικής σημασίας στην ανάπτυξη και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων του σχολείου η τακτική συνεργασία του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων  με το σχολείο μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην πρόεδρο του Συλλόγου κα Βάγια Παππά για την ανεξάντλητη διάθεσή της για αγαστή συνεργασία, την αμέριστη και διαρκή συνεισφορά στην επίλυσή ζητημάτων, καθώς και την κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν, και στην κα Στέλλα Σαρηγιαννίδου και την κα Κατερίνα Βλάρα για την συνολική τους υποστηρικτική παρουσία και προσφορά.

Δείτε σχετικό άρθρο στον τοπικό Τύπο: Μια όμορφη εκδήλωση για τα παιδιά από τον Σύλλογο Γονέων

Σπάω τη σιωπή σπάζοντας μπαλόνια!

Δείτε σχετικό άρθρο στον τοπικό Τύπο: “Έσπασαν τη σιωπή, σπάζοντας μπαλόνια” – Δράση κατά της σχολικής βίας από το 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας και το Γυμνάσιο Ζαλόγγου

Δράσεις Αγωγής Υγείας από το Κέντρο Υγείας Θεσπρωτικού

Στα πλαίσια της «Ανάπτυξης – Υλοποίησης από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας σε Εθνικό επίπεδο από Μονάδες Υγείας αρμοδιότητας 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας για το σχολικό έτος 2023-2024», με την πολύτιμη παρουσία και συμβολή του επιστημονικού προσωπικού του Κέντρου Υγείας Θεσπρωτικού υλοποιήθηκαν τα εξής προγράμματα για τις 3 τάξεις του σχολείου μας:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ»

  • «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ»

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κα Αλεξία Σταμάτη και την κα Σταματία Διαμάντη που στις 02-02-2024 υλοποίησαν τη δράση.

  • «ΒΙΩΝΩ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ»

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κα Μαρία Κοντού και την κα Αλεξάνδρα Κονάκη που στις 04-03-2024 υλοποίησαν τη δράση.

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Με αφορμή την ημέρα αυτή και σύμφωνα με το Φ1/21896/ΓΔ4/29-02-2024 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., το σχολείο μας θα κάνει προβολή ταινίας από την πλατφόρμα cinedu, εικαστικά εργαστήρια και διαδραστικές ομιλίες με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

To Γυμνάσιο Ζαλόγγου και το 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, σε συνεργασία με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και με σχολεία όλων των βαθμίδων από όλη τη χώρα αλλά και Δήμους, θα υλοποιήσει δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού με τίτλο «Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, ώρα 10.30-11.15, στο Κεντρικό Ρολόι της Πρέβεζας.

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια, όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ. Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές/τριες συζητούν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Κατά τη μετάβασή τους από το σχολείο στο 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας και στη συνέχεια στο κεντρικό σημείο συγκέντρωσης (Κεντρικό Ρολόι), οι μαθητές/τριες θα αναπαριστούν μορφές βίας με κάποιες κινήσεις. Στις 11.00, οι μαθητές/τριες θα σπάσουν ταυτόχρονα ένα μπαλόνι. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής και η ταυτόχρονη κίνηση συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές μας.

Η υλοποίηση της δράσης σε κεντρικό σημείο της πόλης αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Δείτε σχετικό άρθρο στον τοπικό Τύπο με τίτλο: Το 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας και το Γυμνάσιο Ζαλόγγου «Σπάνε τη σιωπή, σπάζοντας μπαλόνια»

Εκπαιδευτική Επίσκεψη – Βεργίνα-Θεσσαλονίκη-Γρεβενά – 29/02/2024 – 02/03/2024

  • Θεσσαλονίκη - 01-03-2024 - Γυμνάσιο Ζαλόγγου 2023-2024

Οι Β’ και Γ’ τάξεις του Γυμνασίου Ζαλόγγου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος σε Βεργίνα, Θεσσαλονίκη και Γρεβενά από 29-02-2024 έως 02-03-2024. Ακολουθώντας το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης, επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο των Αιγών στη Βεργίνα, όπου περιηγηθήκαμε στον χώρο και είδαμε τους βασιλικούς τάφους, παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στο Βασιλικό Θέατρο της Θεσσαλονίκης, ανεβήκαμε στην περιοχή των Κάστρων και ξεναγηθήκαμε στο Φρούριο του Επταπυργίου (Γεντί Κουλέ), όπου μάθαμε για την ιστορική σημασία του χώρου, ενώ επισκεφθήκαμε και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μηλέας Γρεβενών, όπου είδαμε τα μοναδικά ευρήματα που εκτίθενται στον χώρο. Ανάμεσα στις εκπαιδευτικές μας δράσεις, είχαμε χρόνο να περπατήσουμε στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, να φάμε και να χορέψουμε παρέα κατά το βραδινό μας γεύμα, να διασκεδάσουμε σε εμπορικό πολυκατάστημα-πολυχώρο και να περιηγηθούμε στην κεντρική πλατεία των Γρεβενών. Το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε σχεδόν στο έπακρον, ενώ πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί στόχοι επιτεύχθηκαν σε πολύ σημαντικό βαθμό, καθώς οι μαθητές/τριές μας επισκέφθηκαν για πρώτη φορά χώρους ιδιαίτερου ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και αποκόμισαν πληροφορίες με μεγάλη εκπαιδευτική αξία. Πιστεύουμε ότι οι μαθητές/τριές μας απόλαυσαν τη σχολική εκδρομή και οι μέρες που πέρασαν μαζί θα έχουν ιδιαίτερη συναισθηματική σημασία τόσο για εκείνους/ες όσο και για τους εκπαιδευτικούς που συνόδευσαν τα παιδιά!

Προκήρυξη Εξετάσεων για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Α’ εξεταστικής περιόδου 2024

Ανακοινώνεται ότι από την Παρασκευή 01-3-2024 έως και τη Δευτέρα 11-3-2024 και ώρα 23.59 θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων για τις Εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Α’ εξεταστικής περιόδου 2024.

Οι Εξετάσεις θα διεξαχθούν το Σάββατο 25 Μαΐου 2024 και την Κυριακή 26 Μαΐου 2024 για την πιστοποίηση
της γνώσης των γλωσσών Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής για τα επίπεδα:
α) Α1+Α2 (Α1 «στοιχειώδης γνώση» και Α2 «βασική γνώση»), με ενιαία διαβαθμισμένη εξέταση.
β) Β1+Β2 (Β1 «μέτρια γνώση» και Β2 «καλή γνώση»), με ενιαία διαβαθμισμένη εξέταση.
γ) Γ1+Γ2 (Γ1 «πολύ καλή γνώση» και Γ2 «άριστη γνώση»), με ενιαία διαβαθμισμένη εξέταση.»

Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Εξετάσεις, παρακαλούμε να μεριμνήσουν ώστε έγκαιρα να ολοκληρώσουν όλα τα στάδια της απαιτούμενης διαδικασίας για την υποβολή της αίτησής τους εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://kpg.it.minedu.gov.gr/
Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν αναρτημένες στον ιστότοπο της ΔΔΕ Πρέβεζας
http://dide.pre.sch.gr

02-02-2024 – Chandeleur/Fête Des Chandelles

Οι μαθητές/τριες τού τμήματος Γαλλικών τής Γ΄ τάξης του σχολείου μας γιόρτασαν το γαλλικό έθιμο La Chandeleur ή τη γιορτή της κρέπας με την υπεύθυνη καθηγήτριά τους κα Καλίνη.

Chandeleur ή Fête des chandelles ονομάζεται η Υπαπαντή τού Χριστού στη Γαλλία, γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου και αναφέρεται στην υποδοχή τού νεογέννητου Χριστού στον ναό και τον εξαγνισμό τής Παναγίας. Το όνομά της, Chandeleur, προέρχεται από τη λατινική λέξη candela (la bougie = το κερί), δηλαδή η γιορτή των κεριών, λόγω του εθίμου να ανάβουν κεριά τα μεσάνυχτα ως ένδειξη κάθαρσης. Κάθε χρόνο λοιπόν αυτή την ημέρα, κατά την παράδοση, σε κάθε σπίτι τής Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο τής παρασκευής κρέπας. Σύμφωνα με έναν παλιό μύθο, εάν την ημέρα της Chandeleur δε παρασκευάζονταν κρέπες, η σοδειά του σιταριού όλης της χρονιάς θα καταστρεφόταν.

Οι μαθητές/τριες, αφού μελέτησαν στην τάξη την ιστορία του εθίμου και το λεξιλόγιο για τη συνταγή, αναβίωσαν το γαλλικό αυτό έθιμο… έφτιαξαν και γεύτηκαν γλυκές κρέπες!

Δράσεις Ενίσχυσης Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Την Τετάρτη 21/02/2024 και Πέμπτη 22/02/2024 υλοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης των μαθητών/τριών της Γ’ Γυμνασίου που αφορούσαν τις ευκαιρίες απασχόλησης στον τουριστικό τομέα.
Ο πρόεδρος της Νέας Ένωσης Ξενοδόχων Π.Ε Πρέβεζας κ.Χαλκίδης Πολύκαρπος ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για την ανοδική τάση της τουριστικής κίνησης στον Νομό Πρέβεζας που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση ζήτησης επαγγελματιών στα τουριστικά επαγγέλματα, καθώς και για τις περιζήτητες ειδικότητες και τα προσόντα που απαιτούνται για να σταδιοδρομήσουν στον συγκεκριμένο τομέα.
Στη συνέχεια η κα Σοροντίλα Γεωργία, πτυχιούχος Ιστορικός και Αρχαιολόγος με την επαγγελματική ιδιότητα της Ξεναγού, έθεσε τα προαπαιτούμενα και τις βάσεις για το προσοδοφόρο μεν, δύσκολο δε, επάγγελμα του/της Ξεναγού στον Ελλαδικό χώρο μέσα από τα προσωπικά της επαγγελματικά βιώματα.
Οι προσκεκλημένοι/ες απάντησαν σε ερωτήσεις που είχαν προετοιμάσει οι μαθητές/τριες, αλλά και σε όσες προέκυψαν κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Χαλκίδη και την κα Σοροντίλα για τη ζωντανή και κατανοητή παρουσίαση των συνθηκών και ευκαιριών στον τομέα του τουρισμού.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Smashed Online

Το σχολείο μας συμμετείχε στο διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα Smashed Online, αφιερωμένο σε παιδιά μεταξύ 13 και 17 ετών, για την καταπολέμηση της κατάχρησης αλκοόλ και την ευαισθητοποίηση των νέων γενιών γύρω από το ζήτημα.

Το Smashed κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών, την ίδια στιγμή που διαπραγματεύτηκε δύσκολα αλλά ζωτικά θέματα για την περίοδο της εφηβείας, όπως είναι η πίεση συνομηλίκων, ο τρόπος λήψης αποφάσεων, η σεξουαλική παρενόχληση.

Πρόκειται για μια ψηφιακή διαδρομή, όπου σε διάστημα μιας ώρας (60′), οι μαθητές ακολουθούν τις ζωές τριών εφήβων που κάνουν κατάχρηση αλκοόλ. Μέσα από τον διάλογο με τους ήρωες και τον συντονιστή, οι μαθητές/τριες ταυτίζονται, εμβαθύνουν και προβληματίζονται περισσότερο για τις πραγματικές αιτίες που οδηγούν σε αντίστοιχες συμπεριφορές ταυτόχρονα με το κοινωνικό και ψυχολογικό αντίκτυπο που επιφέρουν οι αποφάσεις και επιλογές τους.

Το Smashed, που προωθείται από την Diageo και υποστηρίζεται από τη La Fabbrica (εταιρεία – εμπειρογνώμονας σε εκπαιδευτικά έργα) εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με την υπ’ αρ. 121652/ΓΔ4/27-10-2023 απόφαση.

Πιστοποιητικά παρακολούθησης του προγράμματος

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Οικιακή Οικονομία

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αλλά και του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας, μαγειρέψαμε με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου ένα εύκολο και υγιεινό γλυκό χωρίς ζάχαρη, τον κορμό.

Στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας οι μαθητές/τριες εκπαιδεύτηκαν στον διαχωρισμό των αγαθών σε παραγωγικά και καταναλωτικά αγαθά. Κάποια από αυτά, ανάλογα με τη χρήση τους, ανήκουν και στις δύο κατηγορίες. Παράδειγμα αποτελεί η σοκολάτα, η οποία άλλοτε θεωρείται καταναλωτικό αγαθό, αν τη χρησιμοποιήσουμε για τη φάμε, και άλλοτε ως παραγωγικό, αν χρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη για την παρασκευή ενός κορμού, κέικ κτλ.

Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αφορά την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση αγαθών και περισσευμάτων φαγητών. Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στο γεγονός ότι η σπατάλη τροφίμων είναι ένα σημαντικό πρόβλημα, με σοβαρό αντίκτυπο στην οικιακή οικονομία, το περιβάλλον και τις κοινωνικές ανισότητες.

Η σοκολάτα ήταν η αφορμή λοιπόν… Οι μαθητές έφεραν ό,τι είχε ο καθένας στο σπίτι του σε περίσσευμα, λίγα μπισκότα, βούτυρο, κουβερτούρα, κακάο, γάλα. Τα ενώσαμε και φτιάξαμε το υπέροχο γλυκό μας!

Να ευχαριστήσουμε για τη βοήθεια τους τον καθηγητή τεχνολογίας κ. Τσιάμη Χαράλαμπο, την υπεύθυνη κυλικείου κα Στέλλα Σαρηγιαννίδου και την υπεύθυνη καθαριότητας και αντιπρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ζαλόγγου κα Βλάρα Κατερίνα.

Χαριτοπούλου Μαρία, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης

Την Πέμπτη 15-02-2024, με ιδιαίτερη χαρά συμμετείχαμε στη διαδικτυακή παρέα με πολλά σχολεία της Ελλάδας και παρακολουθήσαμε τη live streaming μετάδοση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης “Η Συμφωνία του αποχαιρετισμού: όταν γεννήθηκε η συμφωνική μουσική“!

Θεματικές του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Συμφωνία του αποχαιρετισμού του Haydn: όταν γεννήθηκε η συμφωνική μουσική»:

  • Η γέννηση της ορχήστρας και της συμφωνίας – Διαφωτισμός, επιστήμη και μουσική.
  • Το επάγγελμα του μουσικού.
  • Πώς αντιλαμβανόμαστε ως αφήγηση τη συμφωνική μουσική, η οποία δεν έχει λόγο;
  • Ο Haydn και οι φίλοι του – Η «πρώτη Σχολή της Βιέννης».
  • Μουσική, εφευρετικότητα και χιούμορ: ο μουσικός κόσμος του Haydn.
  • Η κοινωνική λειτουργία της μουσικής Το πρόγραμμα παρουσιάζει τον συνθέτη Joseph Haydn, αποκαλούμενο και πατέρα της συμφωνικής μουσικής, μέσα από την περίφημη Συμφωνία αρ. 45 («Του αποχαιρετισμού»).

Η συμφωνία αρ. 45, εκτός από ένα μουσικό αριστούργημα, αποτελεί ίσως και τον πρώτο ιστορικά τρόπο διεκδίκησης εργασιακών συνθηκών στον χώρο της μουσικής, ενδεικτικό των εννοιών του ανθρωπισμού και της δημοκρατίας που πλάθονταν ήδη στο διανοητικό περιβάλλον της εποχής.

Καλέστε το σχολείο μας